چین: آمریکا برچسب “نسل کشی و کار اجباری” را برای خود نگه می دارد



دولت چین با اشاره به قانون جدید آمریکا در مورد سین کیانگ تاکید کرد که اصطلاحاتی مانند “نسل کشی و کار اجباری” برای آمریکا مناسب است و واشنگتن باید آنها را برای خود نگه دارد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته قانون پیشگیری از کار اجباری اویغورها را رسمیت داد که واکنش تند چین را در پی داشت.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که بدون توجه به واقعیت‌ها، این قانون به طرز بدخواهانه وضعیت حقوق بشر در سین‌کیانگ چین را خدشه‌دار کرده است. این نقض فاحش قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل است و آشکارا در امور داخلی چین دخالت می کند. چین قاطعانه این رویکرد را رد می کند.

وزارت امور خارجه چین گفت که اتهامات به اصطلاح “کار اجباری” و “نسل کشی” در سین کیانگ چیزی بیش از دروغ های بدخواهانه ساخته شده توسط نیروهای ضد چینی نیست.

توسعه اقتصادی و ثبات اجتماعی سین کیانگ به طور گسترده پذیرفته شده است. همه می بینند که ساکنان همه اقوام با خوشحالی و خوشی در آنجا زندگی می کنند. از شایعات و آزار و اذیت برای تضعیف رونق و ثبات سین کیانگ و محدود کردن توسعه چین به بهانه حقوق بشر استفاده می شود.

وزارت امور خارجه چین افزود: چنین تلاشی برای متهم کردن و بی اعتبار کردن چین توسط ایالات متحده که سابقه اسفناک حقوق بشری دارد، مضحک است. ایالات متحده با قاچاق انسان و کار اجباری مشکلات جدی دارد. طی پنج سال گذشته سالانه بیش از 100000 نفر در ایالات متحده برای کار اجباری ربوده شده اند. جنایات علیه بشریت علیه بومیان آمریکا در طول تاریخ عملاً نسل کشی بوده است. ایالات متحده باید برچسب “کار اجباری و نسل کشی” را حفظ کند.

وی تاکید کرد که مشکلات مربوط به سین کیانگ به هیچ وجه مسائل حقوق بشری نیست، بلکه اساساً مربوط به مبارزه با “تروریسم و ​​جدایی طلبی خشونت آمیز” است. طرف چینی قویاً به طرف آمریکایی هشدار می دهد که تئوری های توطئه از طریق مسائل مربوط به سین کیانگ منجر به دست کشیدن مردم از همه گروه های قومی در سین کیانگ از دستیابی به یک زندگی بهتر یا توقف توسعه چین نمی شود.

بر اساس این بیانیه، اقدامات ایالات متحده کاملاً ناقض اصول بازار و اخلاق تجاری است: “در مقطعی روی پای آنها خواهد افتاد.”

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «من مجدداً تأکید می‌کنم که مسائل پیرامون سین‌کیانگ صرفاً امور داخلی چین است. دولت و مردم چین متعهد به حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه هستند. ما به ایالات متحده توصیه می کنیم که فورا این اشتباه را اصلاح کند و استفاده از موضوعات مرتبط با سین کیانگ را برای نشر اکاذیب، دخالت در امور داخلی چین و تلاش برای محدود کردن توسعه چین متوقف کند. با پیشرفت مشکل، چین بیشتر پاسخگو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید