چشم انداز بازار سهام در سال 2022



کریسمس می تواند هدایای جدیدی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد و بازار سهام را رونق بخشد.

پنج روز پایانی معاملاتی سال و دو روز اول معاملاتی سال بعد اغلب بزرگترین هفته بازار سهام هستند. سرمایه گذاران می دانند که اگر بازار در ژانویه خوب باشد و پول زیادی به بازارها سرازیر شود، نشانه آن است که احتمالا سال خوبی در پیش داریم.

سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت سهام افزایش یابد. از این رو، این احتمال وجود دارد که سرمایه بیشتری برای بازدهی بالاتر به بازار سهام ارسال شود.

شاخص S&P نرخ رشد 10.3 درصدی را در سال‌های پس از رالی بابانوئل ثبت کرد.

نکته مهم دیگر برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند چشم‌انداز بازار در سال 2022 را پیش‌بینی کنند، توسعه بازار در ژانویه است، زیرا پنج روز اول ژانویه شاخص خوبی برای توسعه بقیه ماه خواهد بود.

عملکرد بازار ژانویه برای 11 ماه آینده است و در صورت ادامه عملکرد مثبت شاخص سندپی در دی ماه، با افزایش میانگین سالانه افزایش قیمت به 15.9 درصد، امکان عملکرد مثبت در کل سال را افزایش داده است.

کارشناسان اعلام کردند که افزایش قیمت سهام در سال 2021 ارتباطی با ماه اول سال ندارد و شاخص S&P در ژانویه با افزایش متوسط ​​11.3 درصدی نسبت به 11 ماه باقی مانده از سال به روند صعودی خود در ژانویه ادامه داد.

در حالی که به نظر می رسد با تعدیل نگرش ها و انتظارات سرمایه گذاران، درآمد ژانویه ممکن است استانداردی را برای باقی مانده سال تعیین کند، این شاخص ها تضمین نمی شوند. با این حال، سرمایه گذاران باید از تاریخ به عنوان یک راهنمای خوب استفاده کنند.

در سال 2022، بازار احتمالاً با اپیدمی کووید و همچنین تورم بالا و تلاش های فدرال رزرو برای کنترل آن مواجه خواهد شد. سویه Omicron جای نگرانی دارد و به دلیل قابلیت حمل بالا، ممکن است تقاضای مصرف کنندگان در برخی صنایع را تحت تاثیر قرار دهد و البته برخی از آنها تاثیری نخواهد داشت.

فدرال رزرو همچنین به صراحت اعلام کرده است که در واکنش به تورم بالا، نرخ بهره را افزایش خواهد داد. بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند که این افزایش نرخ از سال آینده آغاز شود، که نگران کننده است زیرا اگر فدرال رزرو به سرعت نرخ ها را افزایش دهد، بازار راکد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید