وزیر بهداشت: مطالعات در مورد نیاز به دوز چهارم واکسن کرونا هنوز بی پاسخ است



وی با اشاره به Amicron corona Trunk گفت: همه دانشمندان معتقدند که هر سه دوز واکسن باید تزریق شود تا از آلوده نشدن افراد اطمینان حاصل شود، اما تحقیق در مورد اینکه آیا دوز چهارم مورد نیاز است یا خیر. در حال حاضر، دوز سوم می تواند از حدود 80 درصد مرگ و میر یا بیماری های جدی جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در آستانه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و مهارت های 1400 جهاد دانشگاهی که در محل دائمی نمایشگاه های باغ گفت و گو برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز تحولی در درمان بیماری ها ایجاد شده است. ما به درمان بیماری ها با دارو عادت کرده ایم و دومین تجارت بزرگ دنیا دارو است. شرکت‌های دارویی دوست ندارند از روش‌های دیگر استفاده کنند، اما دنیا باید به روش‌های جدید متوسل شود و خوشبختانه کشور ما در این روش‌ها پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جنین در دهه 70 به عنوان زیر مجموعه جهاد دانشگاهی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان، ادامه داد: امروزه این روش به طور کامل در حوزه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بازدید ما از این مرکز ما را به این موارد در مورد سلول های بنیادی و روش های جدید تشخیص و درمان سرطان و روش های پیشرفته غیر دارویی راهنمایی کرد. گام های بلندی در زمینه مسائل ژنتیکی برداشته شده است.

وزیر بهداشت با تقدیر از برپایی نمایشگاه، مهارت ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی با بیان اینکه وزارت بهداشت از این دستاوردها حمایت خواهد کرد، اعلام کرد که وزارت بهداشت قطعا از این دستاوردها حمایت کرده و با جهاد دانشگاهی قرارداد می بندد.

عین اللهی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اهمیت گیاهان دارویی در درمان بیماری ها گفت: کشور ما در این زمینه وضعیت خوبی دارد و مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت و استفاده از این داروها مهم است. جهاد دانشگاهی در این زمینه کار خوبی انجام داده است و باید این دانشمندان را بیشتر تشویق کنیم و در این راستا با هم همکاری کنیم و می توانیم یکی از کشورهایی باشیم که در آینده این امر را دنبال می کنیم.

In einem anderen Teil seiner Rede mit Bezug auf Amicron Corona erklärte der Gesundheitsminister: „Glücklicherweise haben in unserem Land 88% der Menschen eine Injektionsdosis und etwa 78% der vollständigen Dosis erhalten, und über sieben Millionen Menschen haben sie erhalten drei Dosen Impfstoff.” Es خوب است.

وی ادامه داد: رهاسازی آمیکرون سریع و شبیه سرماخوردگی است اما خوشبختانه میزان مرگ و میر آن زیاد نیست. در این میان استفاده از ماسک و واکسیناسیون حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه مهارت ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 از 14 دی ماه سال جاری آغاز و تا نهم ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بوستان گفتگو تهران دایر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید