غیرنظامیان اوکراینی برای مقابله با تجاوز روسیه آموزش نظامی می بینند



سربازان غیرحرفه ای اوکراینی از جمله دانشجویان، محققان و معماران در حال آماده شدن برای دفاع از کشور در برابر تهاجم احتمالی روسیه هستند.

با افزایش تهدیدات نظامی روسیه و افزایش احتمال حمله به اوکراین، ترس از جنگی دیگر در منطقه افزایش یافته و جوانان اوکراینی بدون پیشینه نظامی، دفاع از کشور خود را برگزیده اند.

دانیل لارین، دانش آموز 19 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: «من فکر می کنم همه باید بدانند که وقتی دشمن به کشور حمله می کند، چه باید بکند.

لارین یکی از حدود 50 غیرنظامی اوکراینی بود که یک بعدازظهر آخر هفته از کیف به یک کارخانه متروکه دوران شوروی پرواز کرد تا یاد بگیرند که چگونه از ارتش برای دفاع از کشورشان در صورت تهاجم روسیه استفاده کنند.

در ماه های اخیر با افزایش نگرانی ها از حمله گسترده روسیه به این کشور، ده ها غیرنظامی به نیروهای ذخیره اوکراین پیوسته اند. اوکراین می‌گوید روسیه در ماه‌های اخیر حدود 100 هزار سرباز را در مرز خود مستقر کرده است و این نگرانی‌ها را در مورد وقوع جنگ جدید احتمالی در منطقه افزایش داده است.

ارتش اوکراین در مجموع 215000 سرباز دارد. در درگیری طولانی مدت با شورشیان جدایی طلب مورد حمایت مسکو، بیش از 13000 نظامی، شبه نظامی و غیرنظامی از سال 2014 کشته شده اند.

در حالی که مسکو گفته است برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد، ولادیمیر پوتین واکنش نظامی روسیه را رد نمی کند اگر ناتو بخواهد به اروپای شرقی گسترش یابد. اوکراین یکی از کشورهایی است که می خواهد به این معاهده بپیوندد، اما درخواست کی یف تاکنون ناموفق بوده است. مسکو همیشه هشدار داده است که پیوستن اوکراین به ناتو خط قرمز کرملین خواهد بود.

لورن 19 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت که نیروهای ذخیره اوکراین که اکنون به حدود 100000 نفر می رسد، یاد گرفته اند که چگونه از سلاح استفاده کنند و چگونه رفتار کنند و از شهرها در یک محیط جنگی دفاع کنند.

مارتا یوزکیف یک پزشک 51 ساله است که تصمیم گرفت برای دفاع از مرزهای کشور به نیروهای ذخیره بپیوندد. وی با اشاره به اینکه ارتش روسیه بسیار قوی تر از ارتش اوکراین است، به خبرگزاری فرانسه گفت: «خطر یک تهاجم بزرگ در حال حاضر بسیار جدی است، بنابراین تصمیم گرفتم به نیروهای ذخیره بپیوندم. واقعیت این است که ما تنها در صورتی می توانیم در برابر حمله احتمالی روسیه مقاومت کنیم که همه آماده دفاع از میهن خود باشیم.

از آوریل، زمانی که روسیه برای اولین بار حدود 100000 سرباز را در مرز خود با اوکراین مستقر کرد، یوزکیف هر شنبه برای چندین ساعت آموزش شلیک سلاح گرم و ایجاد ایست های بازرسی و پست های پزشکی در زمان جنگ را می دید. در حالی که ارتش برای او لباس نظامی تهیه می کرد، او هزینه کلاه ایمنی، جلیقه ضد گلوله و عینک مخصوص خود را پرداخت کرد.

کارآموزان بخشی از یک گردان ذخیره هستند که قرار است از کیف در صورت حمله به بزرگترین شهر اوکراین محافظت کنند.

وادیم اوزیرنی، یکی از فرماندهان گردان های آموزشی، گفت که از نیروهای ذخیره برای حفاظت از ساختمان های اداری و زیرساخت های حیاتی و همچنین تخلیه ساکنان استفاده خواهد شد. وی افزود: این مردم باید بیایند و اسلحه به دست بگیرند و از خانه و شهر خود دفاع کنند.

دنیس سمیروگ-اورلیک، معمار 46 ساله و یکی از باتجربه ترین نیروهای ذخیره واحد، می گوید که برای یک حمله واقعی آماده است، آنها ما را تنها نخواهند گذاشت. این یک واقعیت واضح است که من یک سرباز هستم و می توانم فراخوانده شوم، بنابراین باید یک سرباز کامل باشم.»

تحرکات نظامی روسیه در مرز شرقی اوکراین جهان را از حمله نظامی روسیه نگران کرده است و رهبران اروپایی و آمریکایی بارها به کرملین هشدار داده اند که چنین اقدامی می تواند عواقب خطرناکی برای مسکو داشته باشد. اگرچه روسیه چنین طرح هایی را رد کرده است، اما الحاق شبه جزیره کریمه و حضور همزمان نیروهای نظامی در مرز در جریان این حادثه، بسیاری از ناظران را از تکرار چنین حادثه ای نگران کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید