مقام آمریکایی: آمریکا و روسیه در ماه ژانویه درباره مسائل امنیتی گفتگو کردند



سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به وب سایت هیل گفت که واشنگتن علاقه مند است تا در 10 ژانویه گفت و گوی امنیتی استراتژیک با روسیه داشته باشد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده تصمیم ناتو برای برگزاری نشست شورای ناتو و روسیه در 12 ژانویه را درک می کند. یک مقام ناتو این دیدار را تایید کرد.

هیل افزود که شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در 13 ژانویه تشکیل جلسه خواهد داد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت رویکرد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال اوکراین روشن و منسجم است و این رویکرد ایجاد اتحادی برای بازدارندگی و دیپلماسی است. در صورت اقدام روسیه علیه اوکراین، ما به عنوان یک ائتلاف در عواقب این اقدام احتمالی روسیه متحد هستیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی از بایدن گفت: ما همچنین با تمایل خود برای انجام دیپلماسی اصولی با روسیه موافق هستیم.

وی گفت: به محض وارد شدن به گفتگو، روسیه می تواند نگرانی های خود را مطرح کند و ما نیز نگرانی های خود را در مورد فعالیت های روسیه مطرح خواهیم کرد. ما به اصل کمک به متحدان و شرکای خود از جمله اوکراین پایبند خواهیم بود. در این مذاکرات در برخی زمینه ها پیشرفت خواهیم کرد و در برخی زمینه ها اختلاف نظر وجود خواهد داشت. این دیپلماسی است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر از برنامه مسکو برای برگزاری مذاکرات امنیتی با واشنگتن در 10 ژانویه خبر داده بود.

به گزارش ریانووستی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که واکنش آمریکا تاکنون روشن بوده است.

وی همچنین بر اهمیت حضور نظامی در مذاکرات مشابه با ناتو که از 12 ژانویه (22 ژانویه) آغاز خواهد شد، تاکید کرد.

روسیه از ایالات متحده و ناتو می خواهد متعهد شوند که ائتلاف نظامی خود را به اوکراین گسترش ندهند، اقدامی که به گفته مسکو امنیت ملی این کشور را تهدید می کند.

روابط روسیه و ناتو بسیار پرتنش است و از زمان سقوط دولت طرفدار غرب در کی یف در سال 2014، ائتلاف ناتو همکاری خود را با مسکو متوقف کرده و هر ساله تمرینات متعددی را در نزدیکی مرزهای روسیه از جمله در دریای سیاه انجام می دهد. . در همین حال، مسکو تمریناتی را برای نشان دادن قدرت خود برگزار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید