کمک هزینه جدید احتمالا در این ماه پرداخت نخواهد شد



بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، کمک هزینه معیشت در آذرماه بدون تغییر پرداخت می‌شود که احتمال پرداخت در ماه جاری کاهش می‌یابد زیرا دریافت‌کنندگان جدید کمک هزینه معیشت را یکسان می‌کنند.

به گزارش ایسنا، کمک هزینه معیشت همان پرداخت نقدی است که از آبان ماه سال 93 پس از افزایش قیمت ها در دستور کار قرار گرفته و هر دهم ماه یکبار پرداخت می شود و حدود 60 میلیون نفر هستند.

اما در اواخر آذر 1400 معاونت اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد که کمک هزینه جدید در اوایل دی ماه دو برابر خواهد شد و وزیر اقتصاد اعلام کرد که تاریخ مشخصی برای پرداخت کمک هزینه جدید در دی ماه وجود ندارد. در این بیانیه آمده است: هیچ توافقی در مورد زمان پرداخت حاصل نشده است، اما توانایی پرداخت با کمک هزینه زندگی افزایش یافته است زیرا همان جمعیت واجد شرایط دریافت کمک هزینه جدید خواهند بود.

این در حالی است که اطلاعیه اخیر سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر پرداخت یارانه معیشتی در آذرماه حکایت از عدم پرداخت یارانه جدید به همراه هزینه معیشت داشت و هنوز به این سازمان ابلاغ نشده است.

کمک هزینه معیشت آذرماه یک روز زودتر و روز پنجشنبه 18 آذرماه مصادف با جمعه ساعت 24 به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

در مورد میزان یارانه جدید نیز همان طور که رئیس سازمان برنامه و بودجه به آن اشاره کرده، رقمی بین 90 تا 126 هزار تومان پیش بینی شده است.

به گفته کمیسیونر اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، کمک بلاعوض جدید با توجه به زیان ۴۲۰۰ تومانی مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان کمک نقدی و معیشت هر ماه اضافه خواهد شد.
برخلاف کمک هزینه نقدی که مبلغ ثابتی 45500 تومان است، کمک هزینه زندگی ماهانه برای خانوارها بر اساس اندازه خانوار متفاوت است: خانواده های پنج نفره و بیشتر ماهیانه 205000 تومان دریافت می کنند.

در هر صورت جریان یارانه های جدید در حال حاضر نامشخص است و زمان مشخصی برای آن در آذرماه 1400 وجود ندارد مگر اینکه در روزهای آینده تصمیم دیگری گرفته شود و پرداخت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید