کالاهای مشابه تولید داخل نباید به کشور وارد شود



دیدار اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور عصر سه شنبه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر با تاکید بر اهتمام ویژه و عزم جدی دولت برای حمایت از بخش تولید، گفت: تولید تنها راه نجات اقتصاد کشور است و می تواند به موضوعاتی مانند رشد اقتصادی، بیکاری، سرمایه گذاری، قدردانی رسیدگی کند. ارز محلی را درک کنید و تورم را کنترل کنید.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ها و رویکردهای دولت برای کمک به شرکت‌های تولیدی، تصریح کرد: هدف دولت طراحی و اجرای برنامه‌ای به نام نهضت احیا است که بر این اساس شرکت‌های تولیدی تعطیل یا کم‌ظرفیت بر این اساس است. طرح. فعال هستند تا مورد حمایت قرار گیرند و با قدرتی تازه به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

این مخبر با تاکید بر جلوگیری از واردات کالاهایی که طرح های مشابه آن در کشور انجام می شود، گفت: به جز مواردی که بحث رقابت و سازماندهی قیمت و کیفیت مطرح می شود، در سایر موارد کالاهایی که طرح های مشابه آنها در داخل تولید می شود. و ممکن است تولید نشود.

معاون اول رئیس جمهور با توجه به وضعیت کشور در مراسم تحلیف دولت سیزدهم گفت: خوشبختانه امروز نگرانی برای تامین کالاهای اساسی و ارز مورد نیاز آنها در کشور وجود ندارد.

مخبر در خصوص ظرفیت های متعدد کشور از جمله دریا و معدن گفت: یکی از مزیت های مهم ایران معادن است که متاسفانه با وجود ظرفیت های بسیار زیاد در این حوزه تاکنون اقدام و برنامه ریزی مناسبی در این حوزه دیده نشده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به دسترسی به دریا و 2700 کیلومتر ساحل در کشور اشاره کرد و افزود: با توکل به نعمت های خدادادی و ظرفیت های موجود در کشور می توان اقدامات توسعه اقتصادی گسترده ای انجام داد، اما متأسفانه آن گونه که باید. باشد. «این نعمت ها در نظر گرفته نشده است.

این مخبر با تاکید بر لزوم پرهیز از خام فروشی، تصریح کرد: در صورت تمرکز بر اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریایی، گام های موثری برای توسعه کشور برداشته خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و گفت: سفرا باید به دیپلماسی اقتصادی به ویژه نسبت به کشورهای همسایه توجه جدی داشته باشند چرا که می تواند گشایش های اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد.

در این نشست اعضای کمیسیون صنعت و معدن نیز نظرات و دیدگاه های خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه و دغدغه های صنعت و معدن را مطرح کردند.

لزوم حمایت از تولید داخلی و فعال سازی ظرفیت های آزاد در بخش تولید، توجه به بخش معدن و نوسازی ماشین آلات فرسوده و کمک به معدن کاران برای ساماندهی وضعیت تولید، قیمت و کیفیت خودرو، توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و دولت از اقدام قدردانی کنند یکی از محورهای مطرح شده در این جلسه اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید