موافقت با افزایش ثبت نام سالانه دانشجویان پزشکی در مقاطع تحصیلی 4 ساله تا 20 درصد سال به سال



اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش 20 درصدی پذیرش سالانه دانشجویان پزشکی نسبت به سال گذشته به مدت 4 سال موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه عصر سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، موضوع افزایش جذب دانشجویان پزشکی و تدوین سند تحول شورای عالی کشور مطرح شد. انقلاب فرهنگی در دستور کار بود.

در این جلسه افزایش سالانه 20 درصدی تعداد دانشجویان پزشکی نسبت به سال گذشته به مدت 4 سال به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این افزایش به مناطق محروم اختصاص دارد و دانشجویان به تمام دانشگاه های کشور کشیده می شوند اما به مناطق محروم محلی اختصاص می یابند.

این افزایش ویژه برای عموم مردم مناطق محروم در نظر گرفته شده و مشمول ضوابط سایر سهمیه ها نمی باشد. در مجموع ظرفیت پزشکی کشور در این چهار سال 9000 نفر افزایش می یابد.

همچنین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز تنظیم شد و اعضا باید ظرف یک هفته اظهارات خود را به کارگروه تحول این شورا ارائه کنند.

این سند در بخشهایی چون پایگاه فرهنگی کشور، تبدیل در شورا، ترکیب حضور اعضای قانونی، تبدیل در دبیرخانه و تاکید بر ساختار حاکمیتی شورا تدوین شده است.

ضمناً در ابتدای این نشست 9 دی به عنوان روز تجدید فولکس باند با انقلاب گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید