ایران، مقصد گردشگری سلامت / دهکده سلامت در لرستان است. تاسیس شود



ایسنا/ لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: دهکده سلامت در لرستان احداث شود.

دکتر در گفت وگو با ایسنا، یحیی ابراهیمی: با توجه به اینکه لرستان دارای جاذبه های گردشگری از جمله هزاران چشمه و چشمه و بیش از 5000 اثر باستانی، چشمه های آب گرم شهرستان دلفان و گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مقاصد گردشگری سلامت ایران است، گفت: کادر پزشکی مجرب و تجهیزات و خدمات ارزان و خدمات بهداشتی ارزانی که در کشور وجود دارد، اشتیاق گردشگران سلامت را برای درمان برانگیخته است.

ایرانیان می توانند گردشگری سلامت را با موفقیت توسعه و تقویت کنند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با وجود ثبت بیش از 24 مرکز توسط یونسکو و بیش از 34 شرکت گردشگری در کشور، کشوری است که می تواند و می تواند در توسعه و تقویت گردشگری سلامت موفق باشد. منجر به رونق ارزی و اقتصادی در این صنعت می شود.

ابراهیمی تاکید کرد: بیش از 10 درصد عتیقه جات، گردشگری و میراث فرهنگی دنیا را داریم اما متاسفانه درآمد کشور از این صنعت کمتر از 1 درصد است.

وی افزود: این امر مستلزم سرمایه گذاری مسئولان ملی و منطقه ای در حوزه گردشگری و گردشگری است.

تاکنون 125 بیمارستان موفق به اخذ این مجوز شده اند

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر هزار بیمارستان در کشور داریم که 250 بیمارستان دارای بیماری IPD برای جذب گردشگر سلامت هستند که حدود 125 بیمارستان توانسته اند این مورد را کسب کنند. مجوز تا کنون

وی با انتقاد از اینکه در لرستان کار چندانی انجام نشده و فقط بیمارستان شفا مجوز IPD دارد و به دلیل آماده نبودن زیرساخت ها نمی توانیم آن را توسعه دهیم، گفت: یکی از زیرساخت های اساسی در لرستان گسترش زیرساخت های هوایی است. یک یا دو پرواز داشته باشید در حالی که استان کرمانشاه روزانه ده پرواز دارد.

تنها مرکز استانی که به شبکه ریلی کشور متصل نیست خرم آباد است

ابراهیمی تاکید کرد: تنها مرکز استانی که به سیستم ریلی کشور متصل نیست خرم آباد است و تعداد چهار خطه و بزرگراه قابل مقایسه نیست و متاسفانه هتل پنج ستاره خرم آباد دهه هاست که مورد بی مهری قرار گرفته است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه صنعت گردشگری به ویژه گردشگری سلامت هستیم که موجب رونق اقتصادی می شود سومین صنعت بزرگ دنیاست.

آب گرم شهر دلفان هنوز آسفالت نشده است

وی گفت: در شهرستان دلفان چشمه آب گرمی با دمای 70 درجه سانتیگراد و گوگرد 70 درصد وجود دارد که متاسفانه جاده آسفالت نیست و مردم این شهرستان از وجود این ظرفیت بی اطلاع هستند در حالی که این بی نظیر است. در جهان.”

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در لرستان با وجود گیاهان دارویی می توان در صنعت گردشگری فعالیت کرد، گفت: بیش از 700 نوع گیاه دارویی در گرین کوه داریم که هنوز روی آن کار نشده است.

نیاز به دهکده سلامت در لرستان. ساختن

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر راه اندازی دهکده سلامت در لرستان گفت: وجود مراکز تفریحی و گردشگری می تواند جاذبه های سلامت برای گردشگران ایجاد کند و نیازمند برنامه ریزی و زیرساخت ها و تعریف چشم انداز هستیم. برای صنعت .

وی یادآور شد: متأسفانه طرح جامع گردشگری در لرستان هنوز تکمیل نشده است و باید مسئولان را با ارز لرستانی در اولویت سوم قرار داد، علاوه بر توسعه کشاورزی و صنعت، صنعت گردشگری و گردشگری که در اولویت هستند. برای رونق اقتصادی و ایجاد مشاغل پایدار می تواند نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید