پرسپولیس در بازی بزرگ با سپاهان پیروز شد/ سرخپوشان سایه استقلال! اخبار بیشتر خبرگزاری ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۶ امروز در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر رفت که با تک گل پرسپولیس به پایان رسید. کمال کامیابی نیا (33) برای پرسپولیس گلزنی کرد.

این بازی به دستور کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در زمین بی طرف استان سوم برگزار شد تا از حاشیه ها کاسته شود و دو تیم برای یک بازی دیدنی مبارزه کنند.

در 10 دقیقه اول هر دو تیم با انجام یک بازی سعی کردند سریعتر به هدف خود برسند. این امر به هافبک های تند تند سپاهان کمک کرد تا با پاس های عمیق مدافعان خود از جناحین دفاع کنند و موقعیت های گلزنی را برای محمدرضا خلعتبری با جناح های کوتاه و بلند باز کنند.

این تاکتیک در دقیقه 11 توسط محمدرضا خلعتبری مهاجم سپاهان برای گلزنی همراه شد اما مهاجم باتجربه این تیم نتوانست ضربه آخر را به گل تبدیل کند.

پس از فشار حریف، پرسپولیسی ها سعی کردند بیشتر توپ را در اختیار بگیرند و توانستند با چرخش از سرعت بازی بکاهند و پاس های سالمی بفرستند.

برد پرسپولیس در بیگ گیم/ سه امتیاز ارزشمند در جیب سرخپوشان

برگشت توپ در دقایق بعد شاگردان محرم نویدکیا در تیم سپاهان را بر آن داشت تا یک بازی سریع دیگر را در زمین انجام دهند. تاکتیکی که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و این تیم در اختلاف 24 تا دوباره تیم به او برسد گل را باز نگه دارید.

علیرغم اینکه بازیکنان سپاهان بیشتر اوقات بر بازی مسلط بودند، این پرسپولیس بود که در میانه زمین به دریبل های وحید امیری زد و او را به سمت علی شجاعی فرستاد. شجاعی دروازه سپاهان را پاک کرد تا با گل دقیقه 33 بازگشت کمال کامیابی نیا به ترکیب جشن بگیرد.

سپاهانی ها با قدرت به حملات خود ادامه دادند اما تنها با تک گل سرخپوشان در نیمه اول توانستند به گل برسند.

سرعت بازی در نیمه اول با اشتباهات فردی بازیکنان دو تیم همراه بود تا وحید کاظمی چاره ای جز هشدار به 5 بازیکن دو تیم در 45 دقیقه ابتدایی نداشته باشد.

فرشاد احمدزاده (19)، سروش رفیعی (41)، گئورگی ولسیانی (3 + 45) از سپاهان و علی نعمتی (42) و میلاد سرلک (2 + 45) از پرسپولیس کارت زرد گرفتند.

امید عالیشاه بازیکن پرسپولیس نیز در دقیقه 45 بازی مصدوم شد و مهدی ترابی جایگزین او شد.

برد پرسپولیس در بیگ گیم/ سه امتیاز ارزشمند در جیب سرخپوشان

نیمه دوم شاهد تغییر تاکتیک سپاهان بودیم. نویدکیا با ورود سجاد شهباززاده و شهریار مقانلو با دو مهاجم نیمه دوم استراتژی زردها را رقم زد. این دو بازیکن در ابتدای نیمه دوم جایگزین محمدرضا خلعتبری و سیدمحمدرضا حسینی شدند.

سبک بازی متفاوت سپاهان در نیمه دوم باعث شد این تیم تمام فضا را اشغال کند تا نتیجه را به تساوی بکشاند و موقعیت های زیادی روی دروازه حریف تهرانی ها ایجاد کند.

هافبک های سپاهان با ورود از جناحین سعی در ایجاد موقعیت داشتند تا مهاجمان بزرگ طرف با ضربه هایی به سر پرسپولیس را تهدیدی جدی کنند. تلاش اصلی آنها برای جبران شکست دقیقه 64 با شوت سرکش فرشاد احمدزاده همراه بود که با دفع ناقص حامد لک از خط دروازه عبور کرد و سیدجلال را از خط دروازه خارج کرد و کرنر را به روی خط دروازه فرستاد. .

ضربه کرنر سروش رفیعی روی دروازه سپاهان با ضربه سر شهباززاده همراه شد که با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

یحیی گل محمدی برای تقویت خط دفاعی پرسپولیس در دقیقه 66 مهدی شیری را جایگزین فرشاد فرجی کرد تا مانع از ورود امید نورافکن شود.

پرسپولیس در بازی بزرگ با سپاهان پیروز شد/ سرخپوشان سایه استقلال!

بازیکنان پرسپولیس سعی کردند توپ را در مرکز زمین نگه دارند تا بازی سپاهان را کندتر کنند اما تعداد زیاد مهاجمان سپاهان و فشار گیرایی آنها باعث شد تا قرمزها نتوانند عملکرد قابل قبول این تاکتیک را قبول کنند.

در دقیقه 77 سیامک نعمتی پخش بومی پرسپولیس را به تعویق انداخت تا بازی به حالت تعلیق درآید که منجر به اخطار وحید کاظمی برای قرمزها شد تا دوباره اخطار غیرفنی دریافت کنند.

نویدکیا سپس در دقایق پایانی تغییراتی را برای گلزنی انجام داد اما تلاش آنها بی نتیجه ماند تا اینکه پرسپولیس به سه امتیاز حساس رسید و این تیم 25 امتیاز از استقلال عقب افتاد. سپاهان نیز با 22 امتیاز در رده سوم باقی ماند.

دیدگاهتان را بنویسید