ائتلاف؛ بهترین گزینه برای تشکیل کابینه برای جنبش شیعی عراق


ائتلاف؛  بهترین گزینه برای تشکیل کابینه برای جنبش شیعی عراق

یک کارشناس مسائل منطقه بهترین گزینه برای مقاومت و جنبش شیعیان در عراق را ائتلاف کابینه سازی می داند و اگر این امر دیر اتفاق بیفتد می تواند به بحران در عراق منجر شود.

سید جعفر رضوی در گفت وگو با ایسنا، درباره تحولات عراق و رایزنی ها برای تشکیل کابینه به ویژه با فراکسیون صدر که بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: از یک سو احتمال لغو نتیجه انتخابات و عقب ماندن از آنچه بود. در حال حاضر وضعیت تا حدودی کاهش یافته است و از سوی دیگر بحث تشکیل کابینه.
وی افزود: وی در مورد سوال مربوط به نتایج انتخابات العامری با صدر صحبت کرد زیرا این جریان اکثریت دارد و به دنبال حمایت مردم است، اما صدر باید بداند که امکان ایجاد یک انتخابات برای او وجود ندارد. کابینه بدون ائتلاف.» .
این کارشناس سیاست منطقه همچنین گفت: این گمانه زنی در جامعه عراق وجود دارد که صدر گزینه آخر نخواهد بود و قصد دارد به تنهایی در مورد تشکیل کابینه تصمیم گیری کند که اشتباه است. البته العامری در تلاش است تا جریانات صدر را متقاعد کند که در چنین شرایطی در عراق ائتلافی برای تشکیل کابینه تشکیل خواهد شد.
رضوی تاکید کرد: در این شرایط جریان غربی یعنی همپیمان غربی بسیار فعال شده است و به نظر می رسد بهترین گزینه برای مقاومت و جریان اخیر شیعه، تشکیل ائتلاف و کابینه برای تشکیل و تشکیل دولت است. “
وی افزود: همچنین باید در نظر داشته باشیم که روند انتخابات در عراق بسیار طولانی است و تشکیل کابینه زمان زیادی می برد و اگر به زودی این اتفاق نیفتد، عراق دچار بحران می شود.
این کارشناس مسائل منطقه در خصوص حشد الشعبی و فعالیت های مقاومت اخیر گفت: به طور کلی مقاومت و خیزش مردمی از زمان سرکوب داعش در عراق نیز سعی در پاکسازی داخلی عراق داشته تا فعالیت های آنها به هم پیوند بخورد. درباره انتخابات و تحولات: «این عراق نیست و آنها در گذشته پاکسازی هایی انجام داده اند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید