بیمه مسئولیت گران نیست



مدیرعامل بیمه ایران گفت: در مقایسه با افزایش هزینه در سایر بخش ها، قیمت بیمه مسئولیت افزایش نیافته است.

سید مجید بختیاری که در این نمایشگاه به بیان مهارت ها و دستاوردهای جهاد دانشگاهی پرداخت، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این نمایشگاه شاهد بودیم که چگونه جوانان این کشور با ظرفیت های موجود در این نمایشگاه راه حل هایی برای حل مناسب پیدا می کنند. مشکلات کشور در زمینه های مختلف «ارائه شده توسط فرهنگ، صنعت، پزشکی و غیره.

وی در خصوص همکاری بیمه و جهاد دانشگاهی نیز گفت: می توانیم بخشی از نیازهای بیمه ای شرکت ها و پژوهش های این مجموعه را تامین کنیم. در بحث پزشکی و ناباروری به عنوان مثال وقتی صحبت از خلاقیت، نوآوری و همکاری می شود، خطر ناباروری زوج های مایل به ازدواج را می توان در قالب یک جامعه آماری بیمه کرد. صنعت بیمه نیز به عنوان یک صنعت سرمایه‌گذار می‌تواند در برخی پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کند تا از فاز تحقیقاتی خارج شود و آن را تجاری‌سازی کند.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: جهاد دانشگاهی می تواند کمک زیادی به بیمه کند. به عنوان مثال، جهاد دانشگاهی در بخش‌های علوم انسانی و آموزشی می‌تواند مهارت‌های زیادی داشته باشد که برای نیروی انسانی بیمه‌شده مفید باشد.

وی ادامه داد: روحیه کارآفرینی و خلاقیت در این نمایشگاه مشهود است و بیمه به شدت به آن روحیه نیاز دارد. در واقع شرکت بیمه به مدیران و کارشناسانی نیاز دارد که روش های قدیمی خود را رها کرده و توسط افراد خلاق و کارآفرین آموزش ببینند.

در پاسخ به این سوال که بر اساس گزارش بیمه مرکزی، در حال حاضر 1.5 میلیون خودرو فاقد بیمه نامه مسئولیت هستند. به نظر شما علت چیست؟ گفت: نمی دانم این عدد درست است یا نه. تا جایی که می دانیم بیمه مسئولیت قانونی است و مورد استقبال مردم قرار می گیرد. البته ممکن است وسایل کشاورزی یا خودروهایی که از رده خارج شده اند یا فقط چند نفر خودروی خود را بیمه نکرده باشند.

لازم به ذکر است در تاریخ 29 آذرماه رئیس بیمه مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه های خدمات الکترونیک صندوق بیمه اشخاص اعلام کرده بود از 25 میلیون خودروی کشور، 23 میلیون و 500 هزار خودرو دارای بیمه مسئولیت هستند.

بختیاری در مورد سوال دیگری که آیا افزایش قیمت بیمه منجر به کاهش تقاضا نمی شود؟ وی گفت: در مقایسه با سایر افزایش هزینه ها، قیمت بیمه افزایش نیافته است. از طرفی اگر دقت کنید بیمه یک نفر حدود 600 میلیون تومان است; در حالی که مبلغی که مردم برای بیمه می پردازند زیاد نیست.

وی در پایان گفت: بیمه ها علاقه ای به افزایش قیمت ندارند اما باید گفت که بیمه نسبت به سایر قیمت ها در کشور گران نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید