شماره 90 «قلک» با محوریت شب یلدا منتشر شد – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، نودمین دوره از ماهنامه «قلک» ویژه آذرماه 1400 با محوریت شب جلدا برای کودکان منتشر و در پیشخوان مطبوعات قرار گرفت.

در این شماره از مجله که مفاهیم اجتماعی، اقتصادی و سبک زندگی را به کودکان آموزش می دهد، داستان ها و مطالبی درباره این جشنواره به مناسبت شب های طولانی زمستان و شب های شب آورده شده است. از آنجایی که اولین چیزی که به این مناسبت به ذهن خطور می کند، قصه گویی بزرگان پشت صندلی و دور هم جمع شدن اهالی خانه است، طراحی شماره 90 ماهنامه به این موضوع اختصاص دارد.

سپس بچه ها در داستان جون من و مزرعه و کلی پیاز در مورد کشاورزی با دو خرگوش به نام های بیجو و جیبو می خوانند و با نحوه کاشت و تهیه میوه های شب یلدا آشنا می شوند. علاوه بر این، کودکان در مورد بیماری و نحوه برخورد با افراد مبتلا و همچنین گورخر کوچک “گوری” که از اوتیسم رنج می برد، یاد می گیرند.

دیگر مطالب منتشر شده در این شماره از «قلک» به شرح زیر است:

شعر «این همه حرف و صدا» از زهرا موسوی و تصویرگری نازنین آرزوگر، داستان «خط های مختلف گوری» از الهه ایران فرد و تصویرگری سمیه رویایی، داستان «زندگی من و مزرعه و کلی پیاز! نسترن فتحی و تصویرگری میثم موسوی، داستان «آقای خرس حوصله ندارد» اثر کارما ویلسون، با ترجمه نازنین سود علیزاده و تصویرگری جان چپمن و بخش اخبار «غول سیب زمینی و لاما فراری» اثر زهرا جلایی فر. و تصویرگری میثم موسوی.

هر نسخه از قلک دارای محتوا و بازی هایی برای افزایش خلاقیت، دقت و سرگرمی کودکان است. در این شماره کودکان در بخش اخبار زهرا جلایی فر و تصویرگری میثم موسوی با عنوان غول سیب زمینی و لاما فراری داستان های کوتاه طنز از روز را می خوانند و در صبحانه ورزشی دوچرخه را با غذا و تنقلات قسمت می کنند. در خانه داشته باشید شما خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید