برنامه های ویژه ای برای آینده پرسپولیس داریم / نوید قهرمانی ششم! اخبار بیشتر خبرگزاری ایران و جهان


به گزارش خبرنگار مهر، مجید صدری که چند ماه پیش مدیریت باشگاه پرسپولیس را برعهده داشت، توانست پرونده بدهی سنگین سرمربی سابق این تیم و دستیارانش را ببندد تا پنجره نقل و انتقالات آن باشگاه باز شود و یحیی گل محمدی بازیکنان مورد نظر را امضا کنند.

صدری که از سوی اعضای هیات مدیره به عنوان انتخاب رئیس هیات به حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان معرفی شد، بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های گروهی به تشریح اقدامات انجام شده در این مدت پرداخت.

ما برای آینده باشگاه برنامه خاصی داریم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ابتدای صحبت های خود گفت: سالی که در باشگاه باشیم اولین نشست خبری را برگزار می کنیم که می خواهیم درباره موضوعاتی صحبت کنیم. دوست دارم در مورد گذشته سوال بپرسم و جواب بدهم اما برای آینده برنامه خاصی داریم.

نوید ششمین قهرمانی برای پرسپولیس

صدری همچنین تاکید کرد: اگر بخواهیم اولین قول را بدهیم ششمین عنوان قهرمانی خواهد بود. کسب این قهرمانی و تقدیم آن به هواداران برای ما مهم است. البته مشکلات مالی زیادی وجود دارد و ما سعی می کنیم مشکلات زیادی نداشته باشیم.

با تشکر از کادر فنی

می خواهم از کادر فنی که بدون حاشیه کار می کنند تشکر کنم. ما می خواهیم کارمان را بی خیال انجام دهیم. می خواهیم مانند پنج سال پیش در مسابقات کشوری موفق باشیم و در آسیا هم بیشتر موفق باشیم.

من دنبال دعوا و دعوا نیستم

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: ما در بازی شماره یک هستیم، این مقام اول است اما این برای ما کافی نیست. باشگاه باید از نظر اخلاقی و فرهنگی شماره یک باشد. ما برای حل مشکلات به دنبال دعوا و مشاجره نیستیم و می خواهیم مشکلات را از طریق تعامل حل کنیم. البته ما نمی گذاریم حقوق انجمن نادیده گرفته شود.

شفافیت مالی خواهیم داشت

صدری درباره امور داخلی باشگاه گفت: هواداران بزرگترین سرمایه ما هستند و باید تا حد امکان اعتماد خود و اطرافیانمان را جلب کنیم. هرجا باشگاه این سود را به دست آورده همه از آن سود برده اند. ما خواهان شفافیت مالی هستیم. من از روابط عمومی می خواهم که حداقل ماهی یک بار گزارش عملکرد خود را ارائه دهند زیرا ما در مورد شفافیت خود جدی هستیم.

برای کالدرون 745000 دلار بپردازید

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوالی درباره دیرکرد بدهی های گابریل کالدرون گفت: او را تنها نداریم و دو سه کار داریم. در 30 جولای 2009، آقای ایرج عرب معاهده کالدرون را امضا کرد. سپس اولین اختلاف در اول ژانویه 2020 زمانی که آقای انصاری فرد مدیرعامل بود، پیش آمد. رای گیری در 30 جولای 2016 انجام شد و دیروز به نتیجه رسید. او در زمان خود حدود 300000 دلار دریافت کرد. سپس مابقی پرداخت شد. در مجموع، او و خواکین حدود 745000 دلار دستمزد گرفتند.

جزئیات قرارداد کالدرون با پرسپولیس

وی درباره مبلغ قرارداد سرمربی سابق آرژانتینی پرسپولیس تاکید کرد: قرارداد کالدرون 850 هزار دلار در هر فصل بود. او قرار بود دو هفته پس از امضای قرارداد 300 هزار دلار، وسط فصل 300 هزار دلار و مابقی را در پایان فصل بپردازد.

پرونده به مبلغ 100000 دلار بسته شد

صدری یادآور شد: کاری که با 100 هزار دلار انجام شد و آقای رسول پناه هم گفت که اینجا آمده، توهین و تهمت شنیده ایم اما آقایان هیچکس پاسخگو نیست. بدهی هایی که می توانستیم با 100000 دلار بپذیریم، 750000 دلار التماس کردیم. حتی بعد از 10 سالی که از پرسپولیس جدا شدم، باید پاسخگوی عملکردم باشم، حداقل می گویند ما به این دلایل 100 هزار دلار ندادیم. دستگاه های نظارتی باید مداخله کنند.

سجادی به حل مشکل کمک کرد

صدری درباره دریافت پولی که قرار است به کالدرون پرداخت شود، گفت: «کسی که در این مورد کمک زیادی کرد وزیر ورزش بود. 22 میلیارد تومان می گرفتیم اما اولویت بازیکنان بود و نتوانستیم پول بدهیم. در نهایت، وزارت ورزش به ما کمک کرد تا به کالدرون پرداخت کنیم. ما نمی گوییم تقصیر آنهاست، می گذاریم بیایند و جواب مردم را بدهند.

وزارت ورزش سه و نیم میلیارد تومان صرفه جویی کرده است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: بعد از اینکه پول را تامین کردیم سعی می کنیم هزینه ها را کم کنیم. پس از تامین پول با کمک آقای سجادی، نیمی از ارز را از بانک مرکزی درخواست کردیم. زمانی که قرار بود دلار بدهیم، ارز آزاد می گرفتیم. مثلاً برای رادو این کار را کردیم. آنها نرخ فعلی دلار را محاسبه کردند. اداره ورزش سه میلیارد و پانصد میلیون تومان برای باشگاه کمک کرد.

من برای کالدرون از یک طرفدار خرج کردم

صدری گفت: من دوبار با آقای کالدرون صحبت کردم. او یک وکیل دارد به نام آقای کاظمی که به دفتر من آمد و ما با فیلم تماس گرفتیم تا در ترکیه پول بدهیم. از او خواستیم بیاید و بی احترامی قبلی را فراموش کند. ما هم از هواداران خرج کردیم و گفتیم به هواداران احترام بگذارید، این پول را در پنج قسط بگیرید. ما دو بار به ترکیه رفتیم، اما او نیامد. صرافی به ما گفت که اگر در ترکیه، امارات یا قطر حساب دارید، تمام پول را 24 ساعته برداشت می کنیم. بار دوم با امیرعلی حسینی تماس گرفتیم و از او خواستیم شماره حساب این کشورها را به ما بدهد اما او فقط ما را به وکیلش داد.

خواکین پول را از کالدرون گرفته بود

صدری از تعامل با دستیارش که در فولاد خوزستان حضور دارد، یادآور شد: برای خواکین با آقای گرشاسبی تماس گرفتیم. از او خواستم با خواکین صحبت کند تا 109000 دلار پول در ایران به او بدهد. بعد گفت من تمام پولم را از کالدرون گرفتم و به او دادم. سپس با ملانی شایر، وکیل کالدرون تماس گرفتیم. او پس از چند بار به پیام یکی از آنها پاسخ داد. او گفت: «ما در سوئیس حساب داریم. آنها می دانند که ما در تحریم هستیم و به راحتی نمی توانیم یک ریال هم طبق قانون پرداخت کنیم.

دو قسط رفت اصل پول کار نکرد

صدری افزود: دو قسط اول را کامل پرداخت کردیم. سپس قسط سوم را پرداخت کردیم که 600000 دلار بود. سپس توضیح کتبی خواستیم که بانک باید فوراً پول را برگرداند زیرا آنها در مورد اتصال شک داشتند. مجبور شدیم به تدریج پرداخت کنیم.

من از کالدرون التماس کردم که توهین آمیز باشد

قسمت دردناک این بود که وقتی 45000 دلار باقی مانده بود، نامه ای به کالدرون نوشتم و از او خواستم که پنج درصد باقیمانده را که فرستاده بودیم تأیید کند تا بتوانیم آن را زودتر به خاطر هواداران بیرون بیاوریم. اما پاسخ صوتی او تماما توهین آمیز بود. پیش وکیلش رفتم تا دو روز زودتر کار انجام شود. او گفت: «من به ایران احترام می گذارم و آن را دوست دارم. چون در عمل شما متفاوت بودید. کالدرون در دو کلمه چرا همیشه می گویید لطفا لطفا! پولم را تا آخرین ریال پایین می آورم و جواب می دهم.

ما Bodemir را به قیمت 4000 دلار به قیمت 500000 دلار خریدیم

او گفت: “سفیر ما در کرواسی می گوید قرارداد ماهانه او با تیم باشگاهی اش 4000 دلار بود، اما ما با او قراردادی سالانه 250000 یورو امضا کردیم که در مجموع 507000 یورو بود.” پول اصلی او 475 هزار یورو بود. جریمه و 32000 یورو سود بود. از اسماعیلی، سفیر ایران در کرواسی خواستیم تا با وی مذاکره کند. او همه ما را بلاک کرد و فقط با یکی از وکلایش ارتباط داشتیم. او حتی از مصرف آن مقدار ناچیز خودداری کرد.

استوکس مثل بقیه است

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص پرونده استوکس نیز تصریح کرد: اگر 10 سال دیگر از تاجیک ها بپرسید باید جواب بدهم، آقایان هم جواب عملکرد خودش را می دهند. تاریخ امضای قرارداد با استوکس 7 اسفند 1396 بود که انصاری فرد آن را به مبلغ 83 هزار دلار امضا کرد. از آقای رسول پناه می پرسیم که چرا به انجمن نوشتید که نمایشگاه ITC مشکلی ندارد؟ اگر کارت بازی او صادر نمی شد از ما شکایت می کردند.

میزبان صحبت های مدیران عامل قبلی هستیم

صدری گفت: از مدیران عامل قبلی می خواهم بیایند و در مورد مشکلات صحبت کنند. بیایند بگویند به دلایلی نتوانستیم پول بدهیم. آماده پذیرایی از آقایان عرب، انصاری فرد و رسول پناه هستیم تا توضیحات آنها را بشنویم.

اوساگونا مورد بعدی است

سرمربی باشگاه تائید کرد: قرارداد او در تاریخ 23 دی ماه 1396 بر اساس زمان آقای انصاری فرد امضا شد. دعوا در زمان آقای رسول پناه بود. 47000 دلار به اوساگونا پرداخت شد. رای فیفا 96000 دلار بود که باید پرداخت کنیم. این مورد توافق بعدی است اما به زمان آقا رسول گریز نکردند.

ماجرای خروج رادوشوویچ از ایران

سرمربی پرسپولیس درباره قرارداد رادوشوویچ نیز گفت: می خواستیم با سالی 250 هزار یورو قرارداد این بازیکن را سه سال تمدید کنیم. در جلسه رادو عذرخواهی کردم. اگر کلمات توهین آمیز می خواهید، به او نشان می دهم که چگونه به یک مدیر توهین کند. وکیل گفت باید 196000 یورو بپردازیم. او گفت: «مشکل من این است که چرا مثل بقیه به من نگاه نمی کنی؟ او خواستار 30000 دلار در سال گذشته و 50000 دلار در سال جاری شد. ما در کل 80000 دلار بدهکار بودیم. ما 50000 دلار آنجا پرداختیم. سپس او فردا ساعت 7 بعد از ظهر آمد و 50000 دلار گرفت. رادو پس از خروج از ایران برای سه هفته دیگر 30000 دلار دیگر پرداخت می کرد. من هنوز تعجب می کنم که چرا او باید 250000 دلار در سال امضا می کرد.

ادامه دنبال می شود…

دیدگاهتان را بنویسید