دستگاه شبیه سازی برای تولید قطعات صنعتی استاندارد در کشور ساخته شد



محققان یک شرکت دانش بنیان برای شبیه‌سازی پدیده‌های زیست‌محیطی به منظور ساخت قطعات صنعتی استاندارد در کشور، شتاب‌دهنده هوازدگی ساخته‌اند.

به گزارش ایسنا، حمید هراتی زاده مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه هر ساله بخشی از تولید ناخالص ملی کشورها صرف تعمیر و نگهداری سیستم ها و تجهیزات می شود، گفت: ساخت مواد مرغوب و بادوام با دوام بالا و استاندارد و کنترل کیفیت. فرآیندها، برای بازسازی یا شبیه سازی پدیده های محیطی؛ بنابراین، ما سیستم های شبیه سازی برای تحقیق و کنترل کیفیت یا استانداردسازی محصولات صنعتی تولید کرده ایم.

وی سامانه های شبیه سازی آب و هوا را یکی از محصولات این شرکت دانست که پیش از این توسط شرکت های خارجی خریداری شده بود و ادامه داد: در حال حاضر به دلیل تحریم ها و عدم پشتیبانی فنی شرکت های خارجی، بسیاری از سازمان ها و صنایع توسط تجهیزاتی که قبلا از آنها خریداری شده است، استفاده می شود. تامین، تعمیر قطعات و یا خرید تجهیزات جدید شبیه سازهای آب و هوای مصنوعی با مشکلات جدی مواجه شدند و ما شتاب دهنده هوا را تولید و به بخش های صنعتی تحویل دادیم.

هراتی زاده تصریح کرد: این دستگاه نه تنها در مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های استاندارد، بلکه در بسیاری از مراکز صنعتی برای انجام کنترل کیفی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل این شرکت قطعات خارجی خودرو را که در معرض نور خورشید و تاثیرات محیطی قرار دارند مانند لاستیک ها، رنگ بدنه، روکش صندلی ها و داشبوردها و همچنین برای ساخت بسته بندی و بسته بندی استاندارد و کنترل می کند. بطری های حاوی نوشابه، آب میوه و آب معدنی در صنایع غذایی و مواد موجود در نمای بیرونی ساختمان ها مانند پنجره های پی وی سی و روکش نما، تجهیزات نظامی و هوافضا مانند قطعات هواپیما از دیگر کاربردهای این دستگاه می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید