در آستانه دور هشتم مذاکرات / دومین سالگرد شهادت سردار / دلایل افزایش 10 درصدی حقوق



افزایش حقوق/ گفتگوهای وین/ بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی و… از پربازدیدترین و خبرسازترین موضوعات حوزه سیاسی ایسنا بود که مشروح آن به شرح زیر است.

به گزارش ایسنا، توضیحات سید شمس الدین حسینی درباره دلایل افزایش 10 درصدی دستمزد در میان خبرهای مردمی مطرح شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر دخل و خرج دولت برابر نباشد، دولت باید از بانک مرکزی استقراض کند، افزود: در این شرایط پول جدید وارد اقتصاد می شود در حالی که رشد اقتصادی و تورمی ایجاد نمی شود. «وقتی گفته می‌شود میانگین حقوق 10 درصد افزایش می‌یابد به دلیل محدودیت‌های مالی است، زیرا اگر حقوق به طور ناگهانی افزایش یابد، پایه پولی افزایش می‌یابد و تورم افزایش می‌یابد.

حسن لطفی در خصوص افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه ذکر شده است، گفت عضو کمیسیون اجتماعی مجلس او می گوید که در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را 30 سال تخمین زده ایم و قانون انتقالی نمی تواند آن را به 32 سال برساند. بهای بی کفایتی مدیران صندوق بازنشستگی را نباید از جان انسان ها بگیریم. اینکه کدام کارمند بالای 25 سال امروز انگیزه کار دارد اگر بخواهیم دو سال دیگر سن کارش را افزایش دهیم غیرقانونی است و اجرا نمی شود.

دور جدید مذاکرات وین میان ایران و گروه 1+4 از امروز آغاز می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص این موضوع در حاشیه پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران تاکید کرد: مهمترین دغدغه ما این است که به جایی برسیم که نفت ایران و پول آن به راحتی و بدون محدودیت فروخته شود. در حساب‌های بانکی ایران به صورت ارزی رزرو شود تا بتوانیم از مزیت‌های اقتصادی برجام نهایت استفاده را ببریم.

علی باقری رئیس تیم مذاکره کننده کشورمان صبح امروز وارد وین شد و برنامه ریزی کرد. جلسه افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام شروع از ساعت 18:00 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) در هتل کوبورگ.

دور هشتم مذاکرات برای احیای برجام و لغو تحریم ها در سطح معاونان وزیر امور خارجه و مدیران سیاسی ایران و همچنین گروه 1+4 در وین در حال انجام است.

اظهارات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر اینکه تهران از 60 درصد غنی سازی اورانیوم فراتر نخواهد رفت، واکنش مثبت نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین را برانگیخت.

میخائیل اولیانوف وی در صفحه توئیتر خود نوشت: این سخنان پیام مثبتی در آستانه هشتمین دور مذاکرات وین است که از فردا آغاز می شود.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی وی همچنین در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که مهمترین دستاورد ایران در مذاکرات وین ایجاد این تصور در طرف مقابل بود که ایران در مقابل فشارها عقب نشینی نمی کند.

اخبار مرتبط بیشتر را می توانید در لینک های زیر مطالعه کنید.

دیدار روسای هیئت‌های ایران، روسیه و چین در آستانه هشتمین دور مذاکرات وین

بزرگترین ظرفیت و توانایی تیم مذاکره کننده تسلیحات هسته ای کنونی از منظر دیپلماتیک

***

به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ سعید خطیب زاده وی در ابتدای نشست خبری امروز بیانیه وزارت امور خارجه را به همین مناسبت قرائت کرد و گفت: سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ترور سردار سلیمانی و همراهان توسط دولت آمریکا مصداق تروریسم دولتی بود، تصریح کرد: این ترور توسط آمریکا و به دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شد. دونالد ترامپ “. دولت ایالات متحده مسئولیت بین المللی دائمی در قبال تروریسم دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی وی همچنین در نشست خبری به تشریح برنامه های این مراسم گفت: 10 دی ماه همایش بزرگ یاران حاج قاسم با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت، فرماندهان و همرزمان شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس برگزار شد. دفاع و همرزمان دفاع از حرم این شهید بزرگوار در حسینیه ولیعصر (عج) برگزار شد.

سردار حسن زاده افزود: در ستاد مقرر شد 10 روز از دهم.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق وی به تشریح مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سالگرد شهادتشان پرداخت.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز در سخنانی در خصوص مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق افزود: خوشبختانه عراقی ها در طول یک هفته بسیج مردمی و فرهنگی مراسمی باشکوه اما متعدد را برنامه ریزی می کنند. و مؤسسات اجتماعی و همچنین توسط سفارت ایران در عراق نگهداری می شود. همچنین کمیته هایی برای برگزاری مراسم در سطوح مختلف در بغداد، کاظمین، نجف اشرف، کربلا و … تشکیل شده است.

سایر اخبار مرتبط را در لینک زیر دنبال کنید.

حاج قاسم نماد بصیرت فاطمی در جنگ است

شهید سلیمانی صادقانه در خط مقدم مبارزه با تروریسم جنگید

دو سال بدون حاج قاسم برای ما سخت بود

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید