حفظ جنگل ها به گازرسانی به روستاها بستگی دارد



ایسنا/ لرستان نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی گازرسانی به مناطق جنگلی و روستاییان انجام شود خود مردم حافظ جنگل ها خواهند بود.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چهار سال پیش نامه ای به وزیر نفت دولت قبل فرستادیم که به دلیل کوهستانی و جنگلی بودن لرستان به ویژه شهرستان پلدختر انتظارات زیر: جنگل ها، مراتع و حفاظت از اراضی: «توسعه گازرسانی باید در دستور کار وزارتخانه باشد.

وی گفت: در حال حاضر سازمان جنگل ها و در استان ها ادارات کل منابع طبیعی تعداد محدودی را برای حفاظت از جنگل های یک استان در نظر گرفته اند که ناکافی است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تولید گاز را در مناطق روستایی، عشایری و صعب العبور و جنگلی توسعه ندهیم مردم چاره ای جز قطع درختان و افزودن هیزم برای مصرف سوخت و گرمایش نخواهند داشت. .

کاظمی افزود: وقتی گاز به مناطق جنگلی و روستاییان می رسد خود مردم حافظ جنگل ها و بلوط ها خواهند بود.

وی با بیان اینکه دستورات خوبی برای توسعه گازرسانی داده شده است، گفت: هم اکنون گازرسانی به مناطق بنلر، زیودر، زورانتل و افرینه در حال انجام است.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر گازرسانی در روستاها انجام شود این مشکل می تواند کمک شایانی به موجودیت و رفاه روستاییان کند.

کاظمی گفت: عملیات گازرسانی در استان به سرعت در حال انجام است و البته باید فشارها را بیشتر کنیم تا مردم از این نعمت خدادادی برخوردار شوند.

نماینده مردم پلدختر و مردم عادی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مردم با فرهنگ سازی از نعمت گاز بهره مند شوند خودشان از قطع درختان جلوگیری می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید