کالج ها و دانشگاه ها سلاح های توانمندی برای حل مشکلات جامعه هستند



ایسنا/ لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشکده ها و دانشگاه ها سلاح توانمندی برای حل مشکلات جامعه هستند.

دکتر در گفت وگو با ایسنا، علی نظری: دانشگاه ها راه توسعه و پیشرفت یک استان هستند و نباید از این توانایی غافل شد.

ایشان در خصوص فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه دانشگاه منشأ همه تحولات است، گفت: اگر بخواهیم تحول در خارج اتفاق بیفتد، دانشگاه یکی از ارکانی است که می تواند کمک کننده باشد؛ در حالی که هر چه زودتر این اتفاق بیفتد. البته خود دانشگاه هم نیاز به تغییرات دارد.

رئیس دانشگاه لرستان گفت: اقتصاد دانشگاهی امروز اقتصاد کارآمدی نیست و دانشگاه ها برای حمایت از خود نیازمند بودجه های کلان از خزانه دولت هستند که باید به آن توجه شود.

نظری گفت: دانشگاه ها باید خود را توانمند کرده و درآمد اختصاصی خود را افزایش دهند که این امر نیازمند توجه و اعتماد خارج از دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان، اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه، دانشجویان و کارکنان به عنوان معاونان علمی، فرزندان و دلسوزان این جامعه هستند، تاکید کرد: اگر مشکلی در حاشیه شهرها و روستاها وجود دارد باید توسط دستان توانمند و جوانان انجام شود. کشور برای حل .

رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی و قضایی لرستان و همچنین نمایندگان مجلس باید تعداد دانشگاه ها را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی توسعه پیدا نکردند و خودشان مشکل ساز شدند، شک نکنید. که مشکلات جامعه به دانشگاه کمک کنیم زیرا این دانشگاه ها بازوان توانایی حل مشکلات جامعه هستند.

نظری تصریح کرد: برای دریافت پیشنهادات و راهکارهای علمی و روش شناختی، ارائه مسائل اجتماعی در دانشگاه ها ضروری است.

وی تاکید کرد: قطعا نگاه انقلابی و جهادی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به ویژه با در اختیار گرفتن قدرت توسط دولت و مردم جدید انقلابی روز به روز در حال افزایش است و قطعا این رویکرد جهادی و خدمت رسانی به مردم روز به روز سرعت بیشتری خواهد گرفت. و شب شب.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید