برنامه وزارت اقتصاد برای افزایش حقوق بازنشستگان – ادامه خبر خبرگزاری ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، سید احسان خاندوزی در پایان دیدار امروز خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیران عامل بزرگترین شرکت های بیمه کشور در وزارت امور اقتصادی، با بیان اینکه در این جلسه بررسی شد. نکات بسیار خوبی در هفت حوزه صنعت بیمه است و گفت: این محورها یعنی انتظارات دولت برای تحول در صنعت بیمه بر اساس سند تحول دولت سیزدهم است.

وزیر امور اقتصادی به عنوان یکی از محورهای مورد توجه، توسعه به سمت نظارت «اینترنتی» بیمه مرکزی از طریق شرکت بیمه را برشمرد که به گفته وی متاسفانه با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر گزارش‌های نظارتی بیمه مرکزی «گزارش‌های متناوب» و بعضاً غیردقیق است.

خاندوزی حمایت از تولیدکنندگان را از دیگر محورهای دیدار خود با مدیران شرکت های بزرگ بیمه عنوان و به بیان دقیق تر بیان کرد: با شرایط کنونی اقتصاد ایران نیازمند محصولات بیمه ای هستیم تا شرکت های صنعتی، تولیدکنندگان. و صادرکنندگان می توانند ریسک های خود را بپذیرند تا کنون در این زمینه کار مثبتی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه چه در سال گذشته و چه در سال جاری محور مطالبات رهبر معظم انقلاب اقتصادی بر موضوع تولید بود، این جلسه در حوزه محصولات بیمه ای تشکیل شد تا به تولیدکنندگان در شرایط سخت کمک شود تا چرخه تجاری و نوسانات، آنها باید در مورد اقدامات فوری فکر کنند.

وزیر امور اقتصادی همچنین به دیگر محورهای این نشست اشاره کرد و گفت: عدم اتصال شرکت های بیمه کشور به دستگاه های انتظامی و اطلاعاتی و امثال آن، با تصریح بر اینکه سامانه نیروی انتظامی و پلیس است.

وی افزود: در آن جلسه مقرر شد به فکر اقدام فوری و ادامه سریع مذاکراتی که با فرماندهی محترم ناجا برای اتصال سامانه هایی خواهیم داشت که از مدت ها قبل باید می افتاد، ادامه یابد.

وزیر بازرگانی در خصوص تعاملات بین دستگاه های دولتی، رگولاتوری و نیروی انتظامی ابراز امیدواری کرد اولین خبر خوشی که مردم بشنوند دیجیتالی شدن بسیاری از طرح هایی است که صنعت بیمه باید از طریق سیستم انتظامی اتخاذ کند. .

خاندوزی بررسی راهبردها و برنامه‌های پیاده‌سازی تحولات دیجیتال را از دیگر محورهای این نشست برشمرد که به اعتقاد وی در نظر گرفته شد تا شرکای بیمه گزارش‌های جدید عملکرد خود را در این حوزه در جلسات آتی ارائه کنند. .

وزیر امور اقتصادی در بخشی دیگر از سخنان خود موضوع شمولیت مالی در صنعت بیمه را بسیار مهم برشمرد و گفت: گروه های ضعیفی در کشور داریم که به بیمه دسترسی ندارند اما در عین حال ما گروه های ضعیفی را در کشور داریم. مسئولیت اجتماعی و بیمه به خصوص بیمه دارند.» اینجاست که دولت باید اقدام کند.

وی افزود: بسیاری از گروه ها به دلیل عدم آگاهی از گذشته بدون پوشش بیمه ای فعالیت می کنند و اکنون به شرایطی رسیده اند که معتقدیم شرکت های بیمه باید محصولات جدیدی برای آنها تعریف کنند.

خاندوزی افزود: یکی از این موارد افزایش حقوق بازنشستگان به دلیل تعریف محصولات جدید بیمه ای است و مقرر شد رئیس بیمه مرکزی این حوزه سریعا پیشنهاد تهیه و ارائه کند.

خاندوزی ادامه داد: موضوع مهم دیگر پرتفوی صنعت بیمه در خدمت تولید است که در دولت های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به تاکید دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از بخش های تولیدی و سرمایه گذاری و بازار سرمایه، در این جلسه مقرر شد در آینده راهبرد استفاده از پرتفوی بیمه دولتی در مسیر تولید تهیه شود. چند سال.” اجازه دهید به پیشرفت صنعت در خدمت تولیدکنندگان و عموم مردم ادامه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید