ارزش تقریبی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس 3600 میلیارد تومان است.



حسین قربان زاده در تیتر یکشنبه شب شبکه خبر گفت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید در دستور کار قرار گیرد، اما تا زمانی که شرکت یا باشگاهی سودآور نیست باید در عرضه اولیه سهام قرار گیرد.

وی با اعلام عرضه اولیه سهام این دو باشگاه تا بهمن ماه، گفت: در عرضه این دو باشگاه تردیدی وجود ندارد، زیرا عرضه به معنای شفافیت است، اما عرضه سهام این شرکت ها در بورس است. باید از سودآوری خود اطمینان حاصل کنند.”

معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان خصوصی سازی گفت: در جلساتی که با وزرای اقتصاد و ورزش داشتیم در حال رایزنی هستیم تا مشکل مالکیت دولتی این دو باشگاه و با واگذاری استقلال و پرسپولیس حل شود. ما در حال تلاش برای بهبود کیفیت مدیریت باشگاه هستیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: یکی از منابع اصلی درآمد این دو باشگاه حق پخش تلویزیونی است و تا زمانی که این موضوع حل نشود باید نگران واگذاری آنها باشیم.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به ارزش تقریبی 1800 میلیارد تومانی هر یک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: پیشنهاد ما این است که تا بهمن ماه دو باشگاه را با پیشنهاد 20 درصدی بپذیریم اما این مبلغ به باشگاه ها برگردانده می شود. ” خودش.”

«احمد راستینه» رئیس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتقال باشگاه ها به بورس به تنهایی مشکلی را حل نمی کند، بلکه مشکل اصلی کشور سیستم جامع باشگاهی است که امیدواریم بتوانیم آن را حل کنیم. آیا به زودی تغییر و تأیید خواهد شد.»

وی در خصوص برندسازی بین المللی دو باشگاه گفت: باشگاه های استقلال و پرسپولیس باید به هواداران واگذار شود و واگذاری به درستی و با حفظ حقوق هواداران انجام شود و سهامداران خرد بتوانند این کار را انجام دهند. در باشگاه ها سهام بخرید.”

دیدگاهتان را بنویسید