گروه های فلسطینی واسطه هایی را برای برآورده کردن خواسته های خود تا اواسط ژانویه فراهم می کنند



برخی منابع فلسطینی گفتند که گروه های فلسطینی تا اواسط ژانویه به میانجیگران فرصت داده اند تا خواسته های خود را اجرا کنند.

به گزارش ایسنا، روزنامه العربی الجدید امروز (یکشنبه) به نقل از برخی منابع فلسطینی در غزه نوشت: اگر میانجی ها شکست بخورند، اشغالگران اسرائیلی را به سمت ایجاد صلح، بازسازی نوار غزه و اقتصاد – و بهبود هدایت خواهند کرد. شرایط زندگی فلسطینیان و موافقت با ایجاد تدریجی تنش.

به گفته این منابع، گروه های فلسطینی تا اواسط ژانویه به میانجی ها فرصت دادند تا خواسته های خود را اجرا کنند.

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی اخیراً پرونده بازسازی نوار غزه را به آزادی چهار اسرائیلی بازداشت شده توسط حماس در غزه مرتبط می‌دانند، برخی منابع مقاومت فلسطین این ادعا را رد کرده و می‌گویند: «این ارتباط دیگر وجود ندارد.

مقاومت با آزمایش‌های موشکی خود که اخیراً تشدید شده است، تقریباً هر روز پیام‌های قوی به اشغالگران اسرائیلی می‌فرستد؛ در واقع مقاومت تقریباً روزانه یک یا چند موشک به سمت نوار غزه شلیک می‌کند. این موشک ها علاوه بر مشکلات فنی، پیام هایی را به اشغالگران منتقل می کنند که هدف آن بررسی برد و میزان ارتقاء آنها است.

با توجه به محاصره کامل غزه توسط اسرائیل و تاخیر در بازسازی ویرانی های جنگ جهانی چهارم که زیرساخت ها، برج ها و خانه های فلسطینی را در ماه مه گذشته هدف قرار داد، تحولات حاکی از آن است که شکاف بین مقاومت و اشغالگران اسرائیل در حال بسته شدن است اگر مذاکرات شکست بخورد، این رژیم با شکست مواجه خواهد شد. شکست خواهد خورد. پر کنید، نوار غزه با دوره تنش و درگیری مواجه است.

در حالی که میانجی‌های این پروژه نتوانستند موارد باقی‌مانده را به تعویق بیندازند، تنش‌ها احتمالاً بر سر توجیهاتی که نتوانستند رهبری مقاومت در غزه را متقاعد کنند، افزایش می‌یابد.

میانجی‌ها عمدتاً در مورد ضعف کابینه کنونی اسرائیل و دشواری‌های آن در اتخاذ تصمیم‌های حیاتی صحبت می‌کنند، خواه امضای توافقنامه اسرا یا نزدیک شدن به توافق‌های قبلی پس از راهپیمایی‌ها به کشور باشد.

تهدیدهای اخیر حماس برای تشدید تنش ها، علیرغم ناکامی در حل بحران غزه، مصر و جامعه بین المللی را به سمت نوار غزه کشانده است، به ویژه هیئت امنیتی مصر که از غزه و تل آویو برای شکست دادن فلسطینی ها برای ایجاد ثبات و برآورده کردن خواسته ها بازدید کرده است.

از دیدگاه حماس، با توجه به شرایط بحرانی انسانی و اقتصادی در نوار غزه، تنش های نظامی آخرین گزینه ای است که باید در نظر گرفته شود، اما اگر خواسته های جنبش برای بازسازی غزه و بهبود شرایط اقتصادی بیش از دو میلیون فلسطینی در این منطقه محقق نشود. ، برای تنش تدریجی برنامه ریزی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید