مادورو: آیت‌الله خامنه‌ای مرد خردمندی است/ همه دنیا از احیای سوریه غافلگیر خواهند شد



رئیس جمهور ونزوئلا در گفت و گو با المیادین گفت: مردم ونزوئلا در برابر حملات وحشیانه امپریالیسم آمریکا و متحدانش ایستادگی کرده اند و اکنون در مورد روابط با برخی کشورها از جمله ایران و سوریه صحبت می کنند.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت که کشورش به دلیل ادامه کار در حال بهبود اقتصادی است و سال 2021 اولین سالی خواهد بود که کشورش از زمان آغاز تحریم های امپریالیستی آمریکا شاهد رشد اقتصادی است.

مادورو گفت: ما نه تنها مقاومت کردیم، بلکه تاکید کردیم که باید بر اساس کار تیمی پیشرفت کنیم. ونزوئلا به تدریج در حال پیشرفت اقتصادی واقعی است و می خواهد بر اساس کار تیمی و فعال سازی همه حوزه های اقتصادی به جلو حرکت کند.

او گفت: من به عنوان رئیس جمهور باید به اندازه این ملت قهرمان می بودم. فیدل کاسترو رئیس جمهور فقید کوبا به رئیس جمهور چ چ وز گفت که انسان باید تحت هر شرایطی بجنگد و معتقد است که باید تا آخرین لحظه جنگید. ما مردمی هستیم که در برابر حملات امپریالیسم آمریکا و متحدانش در سراسر جهان ایستادگی کرده ایم.

رئیس جمهور ونزوئلا به المیادین گفت: «خوان گویدو، رهبر مخالفان، نوعی «فرانکنشتاین» سیاسی است که شکست خورده است. امپریالیسم نیز معتقد است که ونزوئلا متعلق به آن است و از طریق سبک استعماری خود می تواند رئیس جمهور تعیین کند. امپریالیسم و ​​فرانکنشتاین باید آنها را در باتلاق رها کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخشی دیگر از گفتگوی خود با المیادین به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: هیچکس در دنیا نیست که از ما بخواهد فلسطین را رها کنیم. فلسطین از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و همه جنایتکارانی که این جنایات را علیه مردم فلسطین مرتکب می شوند، روزی تاوان آن را خواهند داد.

وی ادامه داد: حمایت من از فلسطین گسترده است و برای همیشه ادامه خواهد داشت. ما از جهان می خواهیم که فلسطین را تنها نگذارند. جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین بی سابقه و کشتار زنان و کودکان غیرقابل توصیف است.

مادورو با تاکید بر اینکه فلسطین مستحق حمایت قوی و شجاعانه حاکمان جهان است، گفت: فلسطین فریاد کمک می‌زند. فلسطین از شما می خواهد که از آن حمایت کنید زیرا هر روزه در معرض جنایات و کشتار جوانان است.

رئیس جمهور ونزوئلا در بخشی دیگر از این مصاحبه با اشاره به روابط ونزوئلا و سوریه، بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مردی شجاع، قهرمان و مبارز خواند. او گفت: «سرنوشت سوریه تحمل جنگ ترور بود.

وی افزود: مردم سوریه در 11 سال گذشته رنج های زیادی را متحمل شده اند و می دانند چگونه استقامت کنند و چگونه پیروز شوند. ارتش سوریه با مردم سوریه و بشار اسد رئیس جمهور سوریه شورش خواهد کرد. سوریه دوباره و به طور کامل آزاد خواهد شد.

مادورو تاکید کرد که جهان عرب و کل جهان از چگونگی احیای سوریه در سال های آینده شگفت زده خواهند شد.

مادورو به روابط خوب کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: روابط با جمهوری اسلامی ایران همیشه خوب بوده است، چه در دوره احمدی نژاد، چه حسن روحانی و چه ابراهیم رئیسی.

وی با بیان اینکه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران بر سر چند طرح جدید به توافق رسیده است، گفت: کمیته بین دولتی دو کشور روی این پروژه های جدید کار می کند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا با تمجید از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان را «مردی با درایت و هوش بالا» خواندند.

مادورو همچنین سردار سلیمانی را مردی شجاع و خوش بین در زندگی توصیف کرد و گفت: خدا را شکر می کنم که با او آشنا شدم.

وی گفت: سردار سلیمانی با تروریسم و ​​جنایتکارانی که به مقاومت مردم‌محور حمله می‌کردند، مواجه شده بود. او مرد شجاعی بود.

سلیمانی در این زمان به ونزوئلا آمد و ما در مورد حوزه های مختلف کهربا از جمله سیستم برق و هر آنچه که او صحبت کرد و هدایت کرد صحبت کردیم.

رئیس جمهور ونزوئلا بر لزوم بلند کردن صدای خود در محکومیت ترور سردار دلاور سردار سلیمانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید