شرایط بازگشت دورکاری با شیوع Omicron



در پی فراخوان بازگشت دورکارها، ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی حاکی از آن است که صدور بخشنامه مربوطه مستلزم ابلاغ ستاد ملی ولیعهد است اما دورکاری بر اساس مصوبه سال 1389 امکان پذیر است.

به گزارش ایسنا، با شیوع اخیر ویروس Omicron در ایران، برخی از مسئولان و کارشناسان مربوطه خواستار محدودیت‌ها و بازگشت کارگران دورکاری شده‌اند.

درخواست دورکاری کارکنان سازمان اداری و کاری حاکی از آن است که هیچ دستورالعملی در این زمینه صادر نشده و به دستگاه ها ابلاغ نشده است، در حالی که موضوع باید در ستاد کرونا تصمیم گیری شود و پس از ابلاغ سازمان اداری و استخدامی این سازمان باید تعیین شرایط برای ایجاد دورکاری و اطلاع رسانی به دستگاه های اجرایی.

همچنین از سوی سازمان اداری و استخدامی اعلام شده است که بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۹ هیات وزیران که شرایط دورکاری را تعیین کرده و مختص کرونا نیست، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با شرایط و امکانات خود از دورکاری استفاده کنند.

سازمان اداری و کاری از آبان ماه 1399 با تصمیم مرکز ملی کرونا برای دورکاری کارکنان در ایام کرونا شرایط حضور کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز را تعیین کرده است و این امر در شهریور ماه ابلاغ شده است. امسال این بخشنامه لغو و حضور کارکنان در دستگاه ها با توجه به شرایط مقرر تکمیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید