سردار جلالی: در بحث واکسیناسیون نباید به واکسن های خارجی بسنده کنیم



رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تولیدکنندگان داخلی واکسن قهرمانان ملی پدافند بیولوژیک کشور هستند و باید در سطح ملی مورد تجلیل قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه بازدید از مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن ایرانی کرونا در فخرا، با بیان اینکه مجموعه واکسن فخرا حاصل تلاش همکاران و همرزمان فخری زاده در وزارت دفاع و نیرو است، اظهار کرد: اپیدمی کرونا تلاش های خود را آغاز کرد، گفت: من به عنوان فردی که از ابتدا از تلاش های این مجموعه آگاه بوده ام، این پروژه را ارزشمند و قهرمانانه می دانم.

وی افزود: به نظر من برای کشور بسیار مهم و ارزشمند است که یک پروژه 100 درصدی بومی و ملی توسط ستاد دفاعی کشور اجرا شده و نتیجه آن تولید محصول قابل قبول با استانداردهای روز است که بسیار ارزشمند است. ” و قدم مبارک.”

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور این اقدام را از دو جهت قابل تقدیر دانست و ادامه داد: اول اینکه از نظر دسترسی بخش پدافند کشور به زیرساخت ها و توانایی توسعه و ساخت واکسن حائز اهمیت است. این به نوعی تحقق قول معروف سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و «فرصت آفرینی از دل تهدیدات» است. زیرا بخش دفاعی ما به چنین زیرساخت های دقیق و گسترده ای نیاز دارد که اگر در آینده درگیر تهدیدات بیولوژیکی باشیم، این ظرفیت به سیستم پدافند زیستی کشور کمک خواهد کرد.

جلالی با تاکید بر لزوم تقویت ساختارهای ایجاد شده برای ساخت واکسن فچرا در حوزه دفاعی کشور، گفت: پیش از ظهور ویروس کرونا، بیش از 10 سال است که سازمان پدافند غیرعامل کشور بر پدافند زیستی متمرکز بوده است. داشته است. اما متأسفانه هشدارها و توصیه های ما در دولت قبل از سوی برخی مسئولان نادیده گرفته شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت سیزدهم توانست ریزش عمده کرونا را مدیریت و کنترل کند که اقدام ارزشمندی بود. نکته دیگر اینکه در مورد واکسیناسیون نباید به واکسن های خارجی بسنده کنیم. بلکه باید با ایجاد زیرساخت های لازم برای رفع نواقص و ضعف های موجود برای مقابله با موارد مشابه در آینده، برخی نواقص در فرآیند واکسیناسیون به ویژه صنعتی شدن آن را جبران کنیم.

جلالی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی واکسن قهرمانان ملی پدافند زیستی کشور هستند و باید در سطح ملی مورد تجلیل قرار گیرند، گفت: برای ادامه مبارزه با کرونا و تهدیدات مشابه باید چرخه و زیرساخت‌های پدافند زیستی کشور را بازسازی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اهمیت زیرساخت واکسن در کشور را اهمیت زیرساخت های تسلیحاتی در حوزه دفاعی کشور دانست و گفت: امیدوارم مجموعه واکسن فچرا زیربنای صنعت واکسن دفاعی شود. برای رفع نواقص و ایجاد فرصتی برای افزایش دانش تولید واکسن در کشور از دل تهدیدی به نام کرونا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید