وام های نهضت ملی مسکن 4 تا 7 میلیون تومان



مدت زمان ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن 3 سال و زمان بازپرداخت تسهیلات این پروژه 17 سال، میلیون ها تومان اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، تسهیلات طرح ملی نهضت مسکن به طور معمول برای مدت ساخت 3 ساله و بدون پرداخت اقساط از سوی متقاضیان طراحی شده و مدت بازپرداخت آن 17 سال طراحی شده است.

طبق اعلام محمدحسن علمداری، عضو هیئت مدیره بانک مسکن، نحوه بازپرداخت اقساط ماهانه طی 17 سال و 3 سال پس از ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی به متقاضیان به شرح زیر است: از شرکت کنندگان. و دریافت کنندگان واحدهای پرداختی.

وی افزود: تسهیلات 400 میلیون تومانی شامل 3 سال ساخت و دوره بازپرداخت 17 ساله 6 میلیون و 300 هزار تومان، تسهیلات 300 میلیون تومانی با احتساب 3 سال ساخت و دوره بازپرداخت 17 ساله 4 میلیون و 700 تومان است. هزار تومان

علمداری درباره بازپرداخت مسکن روستایی که 250 میلیون تومان است، گفت: تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن 4 میلیون تومان در قالب 3 سال ساخت و 17 سال بازپرداخت تسهیلات 250 میلیون تومانی است.

سایر روش های محاسبه مانند مراحلی که امکان بازپرداخت در چند سال اول زندگی را فراهم می کند نیز در نظر گرفته می شود. به گفته وی، قرار است وزارت راه و شهرسازی سود اقشار پایین و متوسط ​​درآمدی را از طریق یارانه تامین کند که مابه التفاوت آن توسط صندوق ملی مسکن تامین می شود.

علمداری با تاکید بر اینکه در طول ساخت و ساز هیچ یک از متقاضیان مجبور به بازپرداخت اقساط تسهیلات نخواهند بود، افزود: افرادی که در حال حاضر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، مجبور به پرداخت اقساط نیستند و پس از ساخت واحد مسکونی آنها، این تسهیلات پرداخت می شود. در معمولاً سه سال شروع به بازپرداخت اقساط می کند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد برای اقشار کم درآمد ضوابط ویژه ای وضع کند تا این افراد از پرداخت تسهیلات معاف شوند و شرایط بهتری برای مسکن ارائه شود.

پرداخت 20 درصد تسهیلات بانکی به بخش مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز در تشریح برنامه های وزارت راه برای تامین مالی نهضت ملی مسکن گفت: اختصاص می یابد. این قانون ثابت است و هر سال به نسبت تورم این عدد افزایش می یابد. هر بانکی که این قانون را رعایت نکند 20 درصد جریمه مالیاتی خواهد داشت.

وی افزود: این قانون به وزارت راه و شهرسازی امتیاز ویژه تاریخی برای ایجاد صندوق ملی مسکن اعطا می کند. این صندوق درآمدهای وزارت راه و شهرسازی را از همه حوزه ها به ویژه فروش املاک، بازپرداخت کل اقساط آپارتمان های بیشتر، یارانه های دولتی که سالانه به عنوان کمک بلاعوض برای ساخت و ساز مسکن اعطا می شود، جمع آوری می کند. درآمد. درصد تسهیلات نیازمندان را کاهش خواهیم داد. همچنین برخی از هزینه ها مانند هزینه پروانه ساختمانی و نظام مهندسی از این صندوق پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی راه اندازی صندوق ملی مسکن را راهکاری برای کمک دولت به اقشار کم درآمد برای یافتن مسکن عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه تسهیلات نیز در قانون پیش بینی شده است که سالانه 360 میلیارد تومان در اختیار مسکن قرار گیرد. این یک موضوع قانونی است و باید اجرا شود. در گام بعدی، تشکیل صندوق ملی مسکن در این وزارتخانه آغاز شده است و این گام شاید بازوی موفقی برای اجرای این قانون باشد. امیدواریم بتوانیم به این توافقات سرعت بخشیده و راه حلی مقرون به صرفه برای معضل مسکن به ویژه برای اقشار کم درآمد و دهک های پایین ارائه کنیم.

بنابراین گزارش، از 28 مهرماه، ثبت اجرای قانون جهش مسکن در سامانه جامع طرح‌های یارانه مسکن به نشانی saman.mrud.ir در 31 استان آغاز شد. تا 6 ژانویه ادامه خواهد داشت. متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه ثبت نام نهضت مسکن ملی کلیک می کنند. عدم استفاده از یارانه های دولتی در بخش مسکن و سبزهای فرم «ج»، نداشتن ملک شخصی و سکونت حداقل پنج سال در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی است. در گذشته مردان ملزم به ازدواج بودند، اما اکنون مردان بالای 18 سال نیز مجاز به ثبت نام هستند به شرطی که در زمان تحویل واحد ازدواج کنند. زنان مجرد 35 سال به بالا نیز می توانند ثبت نام کنند. همچنین به دلیل عدم تملک، برخی از گروه های درآمدی در برخی مناطق با تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط مستثنی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید