رئیس جمهور لبنان: برخی خواهان سرنگونی دولت هستند



رئیس جمهور لبنان با تاکید بر اینکه برخی افراد پشت بسته شدن این کشور هستند، تاکید کرد که این تعطیلی برنامه ریزی شده که منجر به فروپاشی رژیم می شود، باید متوقف شود.

به گزارش ایسنا، میشل عون، رئیس جمهور لبنان شامگاه دوشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی با اشاره به اینکه برخی از مردم پشت این تعطیلی هستند، گفت: انتخابات سراسری آینده باید بر اساس همه پرسی باشد. باید موضع روشنی در این زمینه اتخاذ شود، زیرا این موضوع به طور فزاینده ای وحدت کشور را به خطر می اندازد.

عون بر ضرورت گفت‌وگوی ملی در لبنان تاکید کرد و گفت: لبنان باید منبع گفتگوی بین‌فرهنگی باقی بماند و به محل درگیری تبدیل نشود.

به نوشته این نشریه، وی افزود: درست است که دفاع از میهن نیازمند همکاری ارتش، مردم و مقاومت است، اما مسئولیت اصلی بر عهده دولت است. دولت فقط استراتژی دفاعی را تعیین می کند و قبل از رسیدن به آن باید تعطیلی و اختلال عمدی که منجر به انحلال دولت می شود متوقف شود.

رئیس جمهور لبنان گفت که دولت باید کار کند و مجلس نمایندگان باید بر کار دولت نظارت داشته باشد و در صورت لزوم، آن را پاسخگو کند، هیچ نقشی در تعطیلی نداشته باشد، در حالی که برخی از مقامات همچنان به فلج کردن و تعطیلی موسسات ادامه می دهند.

وی گفت: «دولت باید امروز و نه فردا برای رسیدگی به مسائل تشکیل جلسه دهد، زیرا نهادهای فلج کننده در لبنان به یک رویکرد تبدیل شده اند و خطرناک ترین چیز این است که قوه قضاییه دیگر پاسخگو نیست.»

وی گفت: مانع تراشی در مجلس باعث فروپاشی دولت می شود و قانون «کنترل سرمایه» (کنترل اموال) باید از دو سال و دو ماه پیش برای نجات وضعیت مالی کشور اجرا می شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید