در البرز ممنوعیت ها و محدودیت های اضطراری آلودگی هوا اعلام شد



فردین حکیمی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی برگزاری دهمین جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا و اجرای مفاد ماده 3 قانون هوای پاک، مقرر شد حمل و نقل قابل رویت از حمل و نقل عمومی ممنوع شود. ، ون، تاکسی) از توقف (مانند ایستگاه های اتوبوس شبانه شرکت واحد) و پایانه های حمل و نقل برون شهری خودداری کنید.

وی تصریح کرد: گشت های پلیس، گشت های اتوبوس و تاکسی، تاکسیرانی و خدماتی، آمبولانس ها، کادر پزشکی و پزشکی، جانبازان و بیماران متخصص، آمبولانس (آتش نشانی، آب، برق، گاز، پست و مخابرات)، خودروها و ارتباطات. استثنا هستند.

وی گفت: همچنین خودروهای دودی بدون علامت تست فنی اعم از شخصی یا رسمی و موتورسیکلت و همچنین نظارت بیشتر بر مراکز تست فنی توسط پلیس راهور تشدید مراحل قانونی را در پی خواهد داشت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: جلوگیری از کلیه فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا از جمله پروژه های شهرسازی، راه سازی و عمرانی شهرداری، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع در صنایع مجاور کلانشهر کرج و تامین گاز. سوخت واحدهای متصل به شبکه گازرسانی که بهره برداری از آنها در این شرایط الزامی است، مصوبه بعدی این کمیته است.

وی با تعطیلی افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی، مرخصی برای والدین کودکان مهدکودک و همچنین ممنوعیت اضطراری استفاده از روغن بخاری توسط 23 واحد صنعتی از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی موافقت کرد. از جمله موارد ریزش کارگاهی، گری اتحادیه را از دیگر موافقت‌های این کارگروه ذکر کرد.

نظارت ویژه حکیمی سازمان نظام فنی برای توقف فعالیت‌های عمرانی در مواقع اضطراری، تطبیق ساعت کاری، ساعات کار حمل‌ونقل عمومی به ساعات اداری، مراکز آموزشی و مراکز آموزشی و استفاده از حداکثر ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای حمل‌ونقل. درخواست مسافران برای انجام فعالیت های ورزشی (انفرادی، مردمی و انجمن ها) در محیط های باز و جلوگیری از سوختن برگ درختان و همچنین گیاهان زراعی و باغی از دیگر مصوبات دهمین فوریت های کارگروه کاهش هوا است. آلودگی در استان البرز

دیدگاهتان را بنویسید